מפעיל צופרי השבת: "מודים לליצמן"

עמית דניאל 1 Comment on מפעיל צופרי השבת: "מודים לליצמן"

חוק המואזין גרם למפעילי צופרי השבת לחשוש מעט • הרב משה בן לולו משוחח עם ברוך ברנדווין המפעיל את צופרי השבת בירושלים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשהציעו את מה שקרוי "חוק המואזין", כבר היו מי שהצביעו על כך שייתכנו ויהיו השלכות על צפירות השבת המושמעות בריכוזים הדתיים והחרדיים בארץ. ה'ערר' שהגיש אתמול שר הבריאות יעקב ליצמן, גרם למפעילי צופרי השבת לנשום לרווחה על אף שהחוק לכאורה לא מכוון אליהם. בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח ברוך ברנדויין, המפעיל צופרי שבת ברחבי ירושלים.

"אנחנו מעריכים את ליצמן " אמר ברנדווין "הוא איש אמת שמצליח לראות למרחקו. כתוב 'איזהו חכם הרואה את הנולד..' אמנם אנחנו שונים מהמואזין, אנחנו לא פועלים בשעות המנוחה אבל בהחלט יש חשש שיהיו אנשים 'שיקפצו על העגלה' ויוסיפו גם את צופרי השבת לחוק".

ברנדווין מדגיש גם את ההבדל בעצמת הקול בין צופרי השבת לבין המואזין "אני מתגורר במרחק עצום מהעיר העתיקה ובכל זאת אני שומע בכל בוקר את המואזין. אני מרחם על מי שגר קרוב. את צופרי השבת ראשית כל פיזרנו שלא יהיו האחד ליד השני ובכך האנשים המתגוררים בסמוך לא יסבלו מרעש ושוב, אנחנו לא מפעילים את הצופרים בשעות מנוחה".

לשאלה האם הוא נתקל במהלך השנים בהתנגדויות לצופרים ענה ברנדווין "כל הצופרים ממוקמים בשכונות חרדיות כך שמברכים אותנו על כך. לפני כמה שנים בבית וגן היתה תלונה ובצפת אפילו עצרו את אחד המעילים לחקירה ולאחר מכן הוא שוחרר".

לסיום אמר ברנדווין "כולנו תפילה שברמקולים הללו נודיע על ביאת משיח"

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אולי באמת יעשו סדר שלא יהיו המון שירים וצפצופים שלא ברור למה נצרך כ"כ הרבה……. שיסתפקו כמו פעם ב2 צפצופים או שירים בלבד. ולשומעים ינעם……….